Les meves primeres galetes decorades (La MASSA)


Les meves primeres galetes decorades les vaig fer per Nadal, i després d'aquestes ja n'he fet unes quantes més... però encara no havia trobat el moment de mostrar les meves primeres creacions... 
Per fer-les, ja tenia els motlles per tallar la forma de la galeta, i la decoració, va ser inventada totalment! Bé, ja és nota que són les primeres... suposo que al "pintar-les" hem tremolava una mica el pols!, les pròximes seran millors...
La recepta, la mateixa del Rincón de Bea, tot i així ús la posaré, jo la vaig reduir a la meitat tots els ingredients per començar a fer probes... i potser he fet alguna petita modificació.


INGREDIENTS (per unes 20 galetes d'uns 10 x 6 cm més o menys)

  • 350 gr. farina
  • 125 gr. mantega sense sal
  • 125 gr. sucre glass
  • llet (unes 2-3 cullerades soperes)
  • 1 ou mitjà
  • gust desitjat (jo les vaig fer amb llimona, però últimament les he fetes de vainilla)

PROCEDIMENT

En un bol posarem la mantega que haurem deixat a temperatura ambient (estarà en el punt òptim per treballar-la, quan apretem amb el dit, i no notem resistència) (quedarà la empremta) La posarem tallada a trossets perquè així la batedora la treballarà més fàcilment. En fi, la mesclem amb les "barilles" fins que quedi amb consistència de pomada (en pròximes ocasions posaré foto!).
Un cop llesta, afegim el sucre glass, l'anem afegint a cullerades, perquè serà més fàcil que s'incorpori bé a la mantega.
El tercer pas serà afegir l'ou. En molts blocs, he vist que utilitzen el doble de tots els ingredients i un ou de mida XL. Jo ho he fet així, i les trobo bones, es a dir, utilitzo un ou una mica més petit i la meitat dels ingredients.
En fi, l'ou, ha ser possible, també l' hauríem de tenir a temperatura ambient, així també és mescla millor. Suposo que sinó, faria com en la maionesa o amb l'all i oli, que ha vegades es "talla" i no queda amb aspecte homogeni!
Quan afegim l'ou, l'haurem batut lleument amb la forquilla a banda, abans d'afegir-lo directament a la preparació que ja tenim. I juntament amb l'ou, ja posem el sabor que hem triat (una cullereta... en fi, això va a gust del consumidor, jo poso una cullerada sopera de gust de vainilla)
I ara si, finalment afegim la farina que prèviament haurem tamisat.
Batem, batem, batem... i veurem que la mescla queda trossejada, i no homogènia. Llavors es quan afegim una mica de llet. En molts bloc posa uns 50ml, jo ho faig a cullerades, depèn de la farina, de la humitat... podem necessitar un dia més que menys, però en el meu cas, normalment en poso unes 2-3 cullerades soperes. Deixem mesclar una mica més, i ja veurem que la massa quan la toques, la pots moldejar perfectament, que no s'enganxa ni al bol, ni als dits, però queda oliosa (això és per la mantega).
Bé, ja la tenim! ara, poso la massa en el taulell i la separo en 2 boles. I cadascuna d'aquestes les procedirem a aplanar amb el rodet.
La doblada de la galeta? doncs uns 6 mm. Jo utilitzo unes gomes en el rodet que hem marquen la mida, una altra idea: posar uns llistons de fusta que facin la mida (més o menys) i anar passant el rodet per sobre... crec que si posem uns bastonets de "pinxos" aconseguim la mesura...
En fi, posem la massa entre dos fulles de paper apte per al forn, i aplanem la massa. I un cop la tenim, la posem a la nevera i la deixem reposar... jo fins hi tot la he deixat tota una nit, però amb unes 2-3 hores n'hi ha prou, veurem que al tocar-la, està dura, i això ens permetrà treballar.la millor (per tallar les formes que volem), i perquè al coure-la les galetes no perdran la forma...
J han passat les 3 hores? doncs a tallar!!! agafem el motlle que volem i donem forma a la galeta!
Ja la tenim? doncs ara uns 10-15 minuts més a la nevera (jo ho poso amb la mateixa safata del forn (ni ha de petites que et caben perfectament). I ara si! al forn: uns 15 minuts a 180º (deixeu que s' temperi uns 10 minuts abans de posar-les). Poso la safata a mitja altura, i  calent tant a dalt com a baix.
Quan les trèiem, les deixem reposar en la mateixa safata, i als 15 minuts ja veurem que estan dures, i preparades per decorar o menjar!








Comentaris

Entrades populars