Gelat de síndria

aaaaiiiii! quina calor!!!!!

Tot i que aquesta setmana sembla que per aquí a Tarragona han baixat una mica les temperatures, en respecte a dies anteriors (ostres estic llegint un altre cop el que escric i semblo la dona del temps no?, je, je...) doncs, bé, hem centro! igualment fa molta calor!!!
Estem a ple estiu, i toca una de gelats!

Bé, la intenció inicial d'aquesta recepta, era un sorbet, però com que tenia aquestes glassoneres tant boniques de pingüins! he pensat que millor fer com un gelat! En fi, que cadascú ho presenti com vulgui, la finalitat es refrescar-nos a base de síndria gelada! Aquí teniu la recepta:
INGREDIENTS: (per 4 glassons com aquests)
  • 200gr de síndria
  • 20 gr de sucre
  • 20 ml d'aigua
  • el suc de 1/2 llimona

PREPARACIÓ

Pelem la síndria, en retirem les llavors, i la triturem.
Afegim el suc de mitja llimona.
En un cassó, posem l'aigua i el sucre, i ho posem al foc fins que arrenqui el bull. Ara ull! anem remenant, per aconseguir un almíbar. No cal que sigui molt espès, jo passo l'espàtula pel cassó, i tarda uns dos segons a tornar el líquid al seu lloc. Això m'indica que ja està. Ho sinó, potser veureu que ús queda alguna gota a la cullera, després d'haver-ho remenat. En fi, tarda menys de 5 minuts!
Retirem del foc i deixem refredar uns minuts.


Després ho mesclem tot, i ens disposem a omplir les glassoneres com he fet jo, ho posar-ho tot en un recipient tancat a dins el congelador. En el cas de les glassoneres, ho deixarem congelar totalment.
En el cas del recipient, si ho anem remenant una mica cada dues hores mes o menys, durant unes 6 hores... obtindrem un sorbet de síndria, que acompanyat amb una fulla de menta i un raig de ron, estarà deliciós!

* A! podem fer el mateix amb el meló! o la combinació dels dos en conjunt!

Comentaris

  1. Que fresquet i que bo, aquestes són les coses que ens venen més de gust amb la calor que fa. Uns motlles molt xulos.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, mèrci, la veritat es que els gelats ara són benvinguts cada dia! amb la calor que fa!

      Elimina
  2. Quins gelats més divertits i bons! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, vaig comprar les glassoneres a la casa, i m'ha fet gràcia estrenar-les així!

      Elimina
  3. Aquests gelats segur que li agraden a la Violeta. Els tindré en compte!
    Nani

    ResponElimina
  4. Quina passada!!!! De segur que els teus fills s'ho van passar bomba! I així saps exactament què mengen!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si! síndria pura i dura! sense edulcorants... ni històries, ara deixo menjar gelat sense restricció! petonets!

      Elimina
  5. Son chulísimos además una opción super sana para soportar estos calores!!
    Un beso!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars