Gratinat de milfulls de patata i porro


Ja fa dies que tenia ganes de fer aquest plat.
Sempre se m'havien resistit els porros, no els posava enlloc. No se el perquè, perquè ni ben just en coneixia el gust, però ni tan sols se quan els vaig provar, i ara no paro. A les cremes, a les sopes, als fregits... en fi, que avui el gust es nota bastant, i com més porro trobem al conjunt, més bo es per mi! en fi, que aquest plat es molt senzill i ens serveix fins hi tot d'acompanyament amb una bona carn o peix... mira, menges verdura d'una manera ben diferent...


INGREDIENTS: per dues persones.
  • 400 gr de patata
  • 2 porros
  • 3 talls de pernil dolç
  • 1 dent d'all
  • 150 ml de nata líquida
  • oli
  • mantega
  • julivert, sal i pebre

 
PREPARACIÓ:

  1. Pelem les patates i les tallem ben fines. Si volem ens podem ajudar amb una mandolina.
  2. Tallem els porros, els netegem i els tallem a rodanxes, juntament amb l'all.
  3. En una paella amb un raig una mica d'oli, sofregim lleument el porro i els alls, a foc lent durant uns 5 minuts.
  4. Tallem el pernil dolç a trossets, i també li afegim, deixem coure un minut més tot plegat.
  5. Agafem una safata apta per al forn, i la untem amb la mantega. Després anem incorporant la patata, fent una capa, la salpebrem i tirem per sobre una mica del sofregit de porro, amb l'all i el pernil dolç. I així ho anem fent fins acabar tots els ingredients.
  6. Finalment, tirem per sobre la nata, i ho posem al forn. Ho deixem coure uns 30 minuts a 180ºC i llestos.
  7. Com a acompanyament o primer plat crec que ús encantarà!

 

Comentaris

  1. Primer de tot, gràcies per passar-te pel blog, i per el premi...tot i que el tinc una mica descuidat!!!
    Un gratinat d´alló mes bo! i quines fotos...molt maques
    Petons i espero tornar aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Anna!, a mi em va costar una mica també publicar el post dels premis... sembla que no, pero es tota una responsabilitat! i tu te'l mereixies... petonets!!!

      Elimina
  2. Senzillament sa i boníssim!!! Els porros també m'encanten (excepte la crema, ecs...). Per cert, felicitats pel premi que t'han donat a Xocolat & Co!!! No pares!!!

    ResponElimina
  3. Divino gratinado de patata y puerro!!!! es un acompañamiento ideal y tiene una pinta de lujo ;) un beso

    ResponElimina
  4. Endevina què hem sopat avui??? Molt lleuger i boníssim!!! Gràcies!

    ResponElimina
  5. Aquest gratinat de patataes i porro ha de ser la bomba!! A casa l'hem fet només de patata i de patata i ceba, inclús un amb moltes verdures. Tal i com tu dius és un acompanyament ideal :)
    Petonets. MAR, de EQNME

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars