Llom amb pernil i salsa de raïm


Podríem dir que això es una continuació del dinar de St. Esteve. No s'acabarà mai direu! però es que solament us vaig parlar dels aperitius, de les galetes que vaig elaborar per la família, del primer plat, que tot i que no us ho vaig dir, va ser la sopa de peix amb mandonguilles de gamba, i finalment avui us duc l'últim plat, que va constar de llom amb raïm i cebetes.
 
Aquest, al igual que la sopa, també el vaig extreure d'una revista de cuina de Lecturas. Tot i que en aquest cas hi vaig fer alguna modificació.
No us explico massa cosa més, aquests dies vaig de bòlit! Aquí teniu la recepta, espero que us agradi!
 








 Per 4 persones. 
  • 12 filets de llom
  • 6 talls de pernil salat (jo:ibèric! era un dia especial)
  • farigola
  • romer
  • 500gr de raïm
  • 300 gr de cebes franceses
  • 20gr mantega
  • 1/2 cullerada de farina
  • oli, sal, pebre
  • Les meves aportacions al plat:
  • 1/2 got de nèctar de Pedro Ximenes
  • la mesura, la d'un dit de foie (no ho vaig pesar, però a ull, equivaldria a això +/-)








  1. Pelemles cebetes, i les posem en una cassola amb oli. Les sofregim lentament, a foc baix uns 15 minuts.
  2. Col·loquem un full gran de paper pel forn, i a sobre hi anem col·locant els filets de llom. Jo en vaig col·locar uns 3 màxim 4 cada vegada. Us explico...
  3. Un cop hem posat el llom a sobre el paper, n'agafem un altre full, i el posem a sobre. Ara amb un corro, estirarem els talls de llom, com si es tractes d'una massa per fer galetes de les meves...
  4. Veureu com els talls es fan més prims i més grans...per això us dic, de no posar-ne molt de junts, o no us cabran, al estirar-los.
  5. Continuem: salpebrarem cada tall, espolvorejarem per sobre el romer i la farigola, i finalment posarem 1/2 tall de pernil salat.
  6. Ara ens disposem a enroscar el llom, fent un rotlle de llom, pernil salat, i totes les herbes, que rematarem amb un escuradents perquè no s'obri durant la cocció.
  7. Ho farem amb tots els talls. I un cop llestos, els incorporem al sofregit de les cebetes.
  8. Els fregirem, anant-los voltant, perquè quedin cuits per tots els cantons.
  9. Entretant, o abans, ja haurem preparat el raïm.
  10. La meitat, el rentarem, i el posarem a la cassola.I l'altra meitat, el triturarem. Realment, a la recepta original, deia de passar-lo pel passapurés, jo ho vaig provar, però obtenia més suc, que una altra cosa... i no el suficient, per donar gust a la recepta. Així que vaig optar per ratllar, gra a gra, amb el ratllador, com si fos una ceba... però d'aquesta manera, vaig obtenir suc, i la molsa del raïm. Ideal pel plat!
  11. Un cop tinguem les dos modalitats de raïm, el que em reservat en gra, i el que hem obtingut amb suc... els afegim tots a la cassola amb el tall i les cebes.
  12. I en aquest punt, jo vaig afegir el foie. El vaig tallar a daus, i el vaig escampar per tota la cassola. Realment, un cop cuinat, ni el trobem, però el gust que deix es boníssim pel meu gust.
  13. Ja han passat uns 2-3 minuts, la cassola va fent xup-xup, i en aquest punt afegim la mantega, la farina, remenem bé, i finalment la copa de nèctar de Pedro Ximenes.
  14. I deixem coure un ratet més, fins que veurem que la salsa va espessint, i s'han acabat de mesclar tots els gustos.
  15. Ja ho podreu servir. Desitjo que us agradi!

 
Petits trucs!
 
 
Si ho voleu fer més ràpid,i sense desaprofitar molta ceba, ja que ja són molt petites, va molt bé, posar-les en una cassola amb aigua bullint. Les deixem coure a foc viu, uns 2 minuts. I les retirem posant-les al moment en aigua freda. Si pot ser amb algun glaçó, millor que millor! I ara intenteu pelar-les... si apreteu per un cantó, et surt la ceba neta per l'altra punta...
  
Jo vaig comprar el raïm sense llavors, així era més còmode treballar amb aquest, i encara més menjar-lo... però com vulgueu.

Comentaris

  1. Això del raïm deu donar un contrast dolç molt adequata l llom i pernil, m'agrada!

    ResponElimina
  2. Gemma, cada cop més vas per nota. M'agrada.
    Nani

    ResponElimina
  3. Mmm aquest plat me l'anoto! quina pinta! petons

    ResponElimina
  4. Doncs t'anava a fer el comentari també! que quin dinar de sant Esteve més complert!jeje!!si més no, molt elaborat si que ho és!
    Ptns!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars