Unes mini roses per Sant Jordi! Bona diada!


Ja estem a sobre de la diada de Sant Jordi! quina casualitat, el meu sogre va néixer avui! Felicitats!!!
Fa un any, per tal ocasió, vaig realitzar una rosa de fondant, una de les meves primeres roses de fondant!
I com no, aquest any no podia ser menys...
Per si no ho sabeu, jo sóc de la Conca de Barberà, i a Montblanc, celebrem cada any aquesta llegenda... durant uns dos caps de setmana al voltant del dia 23, se celebra la Setmana medieval. Us deixo l'enllaç amb el programa per si us ve de gust! potser fins hi tot ens hi trobem!

Ya estamos en la fiesta de Sant Jordi! qué casualidad, mi suegro nació hoy! Felicidades!
Hace un año, para tal ocasión, realicé una rosa de fondant, una de mis primeras rosas de fondant!
Y como no, este año no podía ser menos ...
Por si no lo sabéis yo soy de la Conca de Barberá, y en Montblanc, celebramos cada año esta leyenda ... durante unos dos fines de semana alrededor del día 23, se celebra la Semana medieval. Os dejo el enlace con el programa por si os apetece! quizás incluso nos encontramos!





Enamorada com estic de la cuina, jo ja he fet les meves mini roses comestibles! si, un cop més galetetes... però aquest cop, com que ja s'apropa l'estiu, i em de vigilar la dieta, les he fetes sense pintar. Massa tenyida i prou! Vaig aprendre la tècnica amb un curs fantàstic que vaig fer amb Mensaje en una Galleta.
No tenen desperdici, no us penseu! i no es per tirar-me floretes, però he de dir que m'han quedat amb una llum i un color fantàstic!
 
Enamorada como estoy de la cocina, yo ya he hecho mis mini rosas comestibles! si, una vez más galletitas ... pero esta vez, como ya se acerca el verano, y tenemos que vigilar la dieta, las he hecho sin pintar. Masa teñida y nada más! Aprendi la tecnica en un curso fantastico que hice con Mensaje en una Galleta.
No tienen desperdicio, ¡no os penséis! y no es por echarme flores, pero tengo que decir que me han quedado con una luz y un color ¡excelente!


 
Us en deixo el pas a pas en fotos, tot i que es ben senzill... solament tenyir la massa, i coure-ho al temps just! això es el més important! per mantenir aquest color...
  • Voleu la recepta de la massa, doncs punxeu aquí.
  • Voleu la recepta de com s'han de coure? per mantenir els colors vius... doncs punxeu aquí.
I si us quedeu amb les ganes de provar-les, i no teniu pas ganes de fer-les, poseu-vos en contacte amb mi aquí.

Os dejo el paso a paso en fotos, aunque es muy sencillo ... solamente teñir la masa, y cocer al tiempo justo! esto es lo más importante! para mantener este color ...
  • Queréis la receta de la masa, pues pinchad aquí.
  • Queréis la receta de cómo se deben cocer? para mantener los colores vivos ... pues pinchad aquí.
Y si os quedáis con las ganas de probarlas , y no tenéis ganas de hacerlas, poneos en contacto conmigo aquí.


Com sempre, un cop elaborada la massa, la dividirem en les parts que necessitem, en el meu cas, he fet de la massa 3 parts. Una per la galeta en si, i les altres dues, amb menys proporció perquè les utilitzaré com si fos la decoració.
I seguidament les tenyirem. Jo utilitzo sempre colorants amb gel, i amb molt poca quantitat, ja obtenim l'efecte desitjat.
 
Como siempre, una vez elaborada la masa, la dividiremos en las partes que necesitamos, en mi caso, he hecho de la masa 3 partes. Una por la galleta en sí, y las otras dos, con menos proporción que son las utilizaré como si fueran la decoración.
Y seguidamente las teñimos. Yo utilizo siempre colorantes con gel, y con muy poca cantidad, ya obtenemos el efecto deseado.
 

Ara amb el corró, estirarem bé la massa i la deixarem reposar a la nevera, mínim 2 hores.
En aquest punt, avui he utilitzat 2 mides per deixar la massa llisa. Per la massa gran, la que no tenyim, utilitzo la mida de 6mm de gruix. I per les 2 porcions tenyides, utilitzo la mesura de 2mm de gruix. Espero que això us sigui fàcil, jo tinc un corro que ja dur unes anelles que et permeten tenir la mesura desitjada.
 
Ja veureu, que quan manipuleu la massa un cop la retireu de la nevera, la que té més gruix aguanta més sense destruir la forma que li donem, però la més prima, aviat perd la forma, la mantega la fa tornar molt lliscant, i al ser més prima es deforma fàcilment. Per això us aconsello, de posar la més prima al congelador, així la tindreu molt més dura i us serà molt més fàcil manipular-la.

I un cop llesta la massa, a tallar i a sobreposar capes de galeta, perquè després al forn se'ns quedarà tota junta d'una peça i amb tot el color! (recordeu, per no allargar-me no us explico el procés de la cocció, però el trobareu aquí)

Ahora con el rodillo, estirar bien la masa y la dejamos reposar en la nevera, mínimo 2 horas.
 En este punto, hoy he utilizado 2 medidas para dejar la masa lisa. Para la masa mas grande, la que no teñimos, utilizo el tamaño de 6mm de grosor. Y por las 2 porciones teñidas, utilizo la medida de 2mm de grosor. Espero que esto os sea fácil, yo tengo un rodillo que ya lleva unas anillas que te permiten tener
la medida deseada.

Ya veréis, que cuando manipuléis la masa una vez que la retiréis de la nevera, la que tiene más grosor aguanta más sin perder la forma que le damos, pero la más delgada, pronto pierde la forma, la mantequilla la hace volver muy deslizante, y al ser más delgada se deforma fácilmente. Por eso os aconsejo, de poner la más delgada en el congelador, así la tendréis mucho más dura y se os hará mucho más fácil manipularla.

Y una vez lista la masa, a cortar y sobreponer capas de galleta, porque después en el horno se nos quedará toda junta de una pieza y con todo el color! (recordad, que por no alargarme no os cuento el proceso de la cocción ahora, pero lo encontraréis aquí)


Suposo que podeu veure perfectament la diferencia en el gruix de les capes, per fer la decoració, vaig utilitzar el mateix tallador de la flor, i amb l'ajut d'un tallador de cupkake que tinc, el vaig posar al revés i vaig donar la forma rodoneta que té l'acabat de la flor vermella. Aquí se'm va passar de fer la foto, però us deixo amb imaginació al poder!!!
 
En fi, em quedava poca massa, i poques ganes de continuar, així que com que de llençar-la res de res! doncs vaig fer algunes galetes totalment llises de color verd, i d'altres de vermelles, i una de 4 capes alternant els colors que haureu vist més amunt.
 
Supongo que podéis ver perfectamente la diferencia en el grosor de las capas, para hacer la decoración, utilicé el mismo cortador de la flor, y con la ayuda de un cortador de cupkake que tengo, lo puse al revés y di la forma redondita que tiene el acabado de la flor roja. Aquí se me pasó de hacer la foto, pero os dejo con imaginación al poder!

En fin, me quedaba poca masa, y pocas ganas de continuar, así que como de tirarla nada de nada! pues hice algunas galletas totalmente lisas de color verde, y otras rojas, y una de 4 capas alternando los colores que habréis visto más arriba.
 

Desitjo que tingueu una bona diada, i que us agradin les meves mini roses!
Bon començament de setmana!

Deseo Que tengais una buena Diada, y que os gusten mis mini rosas!
Buen comienzo de semana!


Estoy enlazando este post de galletitas de Sant Jordi a la fiesta de enlaces del blog Personalización de Blogs
 

Comentaris

  1. Hola!!! Quines roses més maques! M'agrada molt això de la massa tenyida, en un primer moment quan les he vist pensava que les havies decorat amb fondant!! Estan molt i molt bé!! Ah! I m'encanten els mercats medievals!! ^^

    Molt bona diada de St. Jordi! ^^

    ResponElimina
  2. Gemma,
    Une roses ben bones per a celebrar Sant Jordi.
    Feliç dia!
    Nani

    ResponElimina
  3. Que maques!!! T'han quedat molt boniques i segur que són boníssimes!!

    Bona diada guapa! Un petonet

    ResponElimina
  4. Aquestes roses són precioses, i amb un motiu tan bonic!! Feliç Sant Jordi! I a gaudir-ne menjant galetes!! he he Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, menjem galetes a totes hores, però avui per motiu especial! je, je... Petons Marina!

      Elimina
  5. Són realment precioses i gràcies pels consells! feliç sant jordi!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, espero que siguin d'utilitat! Petons Cinta!

      Elimina
  6. Que precioses t'han quedat! feliç sant Jordi

    ResponElimina
  7. Que boniques Gemma!
    Per les meves roses de Sant Jordi t'he citat al post, ja que al descobrir el teu blog també he descobert la tècnica de posar la massa ja estirada a la nevera i em va anar molt bé.
    Ara em piques la curiositat i entre aquestes roses i les fulles tardorals que ja tens publicades, algun dia hauré de provar de fer la massa ja tenyida.

    Ens veiem!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mèrci Gemma, ja he passat pel teu bloc, i això de la pasta de rosa m'ha encanatat! Mèrci per mencionar-me! Petons!

      Elimina
  8. Reboniques!! t'han quedat increibles, a més segur que estaven molt bones. Per fer meravelles com aquestes s'ha de tenir molta pasciència i molta pràctica!

    ResponElimina
  9. Están hermosas y súper ricas!!

    Besos.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars