Pastís de nata


Impacient!

Així podria titular aquesta recepta! pastís o pa de pessic d'una impacient!
Mira que ara, tot i que encara poca; però sí, ja tinc una mica d'experiència en el món de la reposteria! I parlo en general, no parlo de galetes en concret, o de muffins, o...

Com ús deia, parlo en general, perquè una de les normes universals, es no obrir el forn 20 vegades mentres s'està coent un pastís, unes galetes... en fi, que no s'obre el forn i punt! ni 1, ni 2, ni cap!!!
Per això als forns hi ha llum perquè en vegis l'interior, i per això la porta es transparent!!! però res... me la vaig saltar aquesta norma! ahir me la vaig saltar! estava impacient!!!
 - Recepta nova, extreta del bloc La receta de la felicidad.
 - Motlle, que no es nou, però que fa molt que no utilitzo
 - Mesures que no sabia si correspondrien al motlle (pensava que hi havia més massa de la que podia cabre en el motlle)...
 - Impacient per probar-ne el gust!, imapcient per fer-ne fotos i mostrar-lo... en fi, que així va quedar!
No esta malament del tot. De fet el gust, que es el que importa, es molt bo!, però com ús deia, vaig saltar-me la norma unes 5 vegades... vaig punxar-lo per veure si estava fet als 20 minuts de posar-lo, quan el temps que demana la recepta és 40 minuts! Veia que les parets pujaven i el centre no, i auuu! torno a obrir el forn!!! veig que sembla que agafi molt de color i 10 minuts abans dic que ja està! apago el forn, el trec i veig que pel centre encara es mou tot!!!! Doncs va i el torno a posar dintre, 10 minuts més i 2 o 3 més per si de cas!!! Res, ja no dic més perquè al final no el probareu! però ja veureu, es un pa de pessic a proba de bomba!!!
 

  
INGREDIENTS:
  • 4 Ous M
  • 250 gr de mantega
  • 400 gr de farina de reposteria
  • 300gr de sucre
  • 200 ml de nata 35% MG
  • 1 Sobre de "levadura royal" de tota la vida... (16gr)
  • 1 polsim de sal
  • 1cc d'essència de vainilla
PREPARACIÓ:
  1. Mesclem els ous i el sucre amb les varilles, batem fins que agafi blanquegi el color de l'ou i n'augmenti el volum.
  2. Afegim la nata, l'essència de vainilla i la mantega que haurem deixat una estona a temperatura ambient. I continuem batent fins tenir una mescla homogènea.
  3. Incorporem la farina, la sal i la llevadura i mesclem fins que estigui tot ben integrat a la preparació anterior.
  4. Untem el motlle amb mantega i espolvoregem amb farina i avoquem la massa.
  5. Posarem al forn, que previament tindrem calentat a 170º. Deixarem a aquesta temperatura 40 minuts! I NO L'OBRIREM DURANT TOTA LA COCCIÓ! Tret de que no sigui totalment imprescindible! je, je...
  6. Deixem refredar i desmotllem.

I ja està, ja el tenim! i jo per fi, ja he pogut estrenar la font que vaig comprar fa uns quants dies per posar pastissos! que queda tant bonica!!! aiiiii! a degustar el coc amb una mica de xocolata! res millor per començar el dia!

Comentaris

  1. Jo també sóc de les imapcients! Doncs sembla que t'ha quallat molt bé. Té molt bona pinta, el provaré de fer!

    ResponElimina
  2. Jajaja crec que a tots ens ha passat alguna vegada. Jo quan ho faig a sobre tinc en Jordi renyant-me pq obro el forn.
    Tan se val, es veu un pastís i unes fotos de luxe!!
    petonets

    ResponElimina
  3. Això d'obrir el forn... veig que no sóc l'única que trenco la norma! jajajaja Segur que és una bomba!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  4. Uau!! Quina delicia amb la xocolata per damunt! Petons

    ResponElimina
  5. Mmmmmmm quina bona pinta! Te'n agafaria un troçet!
    Susanna.

    ResponElimina
  6. He vist el teu comentari al meu bloc i he vingut cap aquí. Només obrir he pensat, jo també em quedo per aquí! Encantat!
    Una abraçada.
    Eduard.

    ResponElimina
  7. Hola!!

    Acabo de fer-me seguidora teva! Aquesta recepta també la tinc al meu blog però (que quedi entre nosaltres) la teva és molt millor! Almenys les fotos sí! Felicitats!

    ResponElimina
    Respostes
    1. mmmm! l'haurem tret del mateix lloc la recepta? je, je... ara em passare pel teu... i gràcies per seguir-me!

      Elimina
  8. Hola!!
    Que bonito blog tienes!!Ese bizcocho tiene muy buena pinta! Casero 100% mmmmmm!! Tienes mucha variedad de recetas y me encanto el risotto con espinacas! Yo hice mi primer risotto hace poco (de setas era) y mmmmmm que cosa mas rica!! probare con tu receta :D
    Muchas gracias por pasarte por mi blog y dejarme un comentario, me hace muchisima ilusion :) Y como no gracias por invitarme al tuyo!!!
    Seguire por aqui!!
    Mua

    Diana de Subidon de azucar

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

♥ Tot i que no sempre tinc temps, i en ocasions no puc contestar els missatges, m'encanta que em visitis i sobretot que em deixis un comentari! això em demostra que el bloc es viu!
Gràcies per passar per aquí, i per les teves opinions... entre tots aprenem. I aquesta es una de les finalitats del meu bloc, aprendre i donar a conèixer.
Petonets! i torna aviat!!!

Entrades populars